Köpvillkor

Dessa villkor gäller för alla beställningar på walladore.se. Läs igenom dem noggrant innan du gör en beställning. För din trygghet följer vi alltid Konsumentköplagen och Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

Vi är Walladore AB, organisationsnummer 559035-3057, Askrikevägen 33, 181 46 Lidingö.

Kontakta oss gärna via [email protected] eller 08-55 92 66 40 om du har frågor.

Information och bilder

Även om vi alltid strävar efter att ha korrekt information så kan fel uppstå. Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter, felskrivningar och missvisande information. Vi kan inte garantera att färger och återgivningen av bilder på walladore.se stämmer helt överens med den verkliga produkten då det bland annat varierar mellan datorer och bildskärmar.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra informationen på walladore.se, inklusive priser, produktinformation, erbjudanden och avtal, utan föregående avisering.

Du får gärna använda våra bilder på din blogg om du länkar till oss och skriver tydligt att bilden kommer från oss och, om vi anger det, vem som skapat bilden. Du får dock inte göra kopior av posters du köper från oss. Mer om att använda våra bilder.

Köp

För att beställa måste du ha fyllt 18 år (alternativt ha målsmans skriftliga samtycke) och din leveransadress måste vara i Sverige. Ett avtal om köp ingås när Walladore bekräftat beställningen via e-post till den adress du angivit. Genom beställningen accepterar du dessa villkor.

Vid eventuell slutförsäljning eller prisfel har vi rätt att häva köpet eller korrigera ordern efter att vi kontaktat dig.

Pris

Priserna är angivna i svenska kronor inklusive moms. Eventuella betalnings- eller fraktavgifter anges separat.

Betalning

Via Klarna Checkout kan du betala med kort, direktbetalning, faktura eller delbetalning. Tillgängliga betalsätt kan variera från kund till kund beroende på din köphistorik hos Klarna. Vi tar inte ut någon fakturaavgift. Vid faktura- eller delbetalning gör Klarna en kreditprövning, vilket i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Mer om Klarna på klarna.se.

Frakt och leverans

Frakten ingår om du handlar för mer än 399 kronor. För övriga beställningar tillkommer en fraktavgift om 39 kronor.

Vi levererar bara inom Sverige. Leverans sker via PostNords ombud och aviseras via email, SMS eller brev av PostNord. Uthämtning ska ske inom den tid som framgår i aviseringen, annars skickas varan tillbaka till oss. För paket som inte hämtas ut debiteras du en avgift på 150 kr för administration, returfrakt och hantering. Paket som inte hämtas ut omfattas inte av ångerrätten.

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar från det att vi bekräftat din beställning. Vi strävar alltid efter att du ska få din leverans så snabbt som möjligt men sker avvikelser så informerar vi dig så snart vi kan.

Ångerrätt och byten

Du har i enlighet med Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler ångerrätt i 14 dagar efter att du hämtat ut varan. Du kan ångra ditt köp förutsatt att varan returneras tillsammans med de etiketter och originalförpackning som ursprungligen följer med. Är varan i oskadat skick krediterar vi köpebeloppet, inklusive eventuell fraktavgift, med avdrag för en returavgift om 49 kronor. Har varan skadats när du hanterat den (till exempel öppnat och undersökt den) drar vi av för värdeminskningen.

Vi hanterar inte byten. Vill du byta en köpt vara returnerar du den och gör en ny beställning.

Returer

Du har ångerrätt i 14 dagar efter att du hämtat ut varan. Allt du behöver för att returnera varan följer med i förpackningen: en returblankett och en returfraktsedel. På returblanketten fyller i du vilken/vilka produkter som ska returneras och anger orsaken och låter sedan den följa med inuti förpackningen. Returfraktsedeln fästs utanpå förpackningen så att den täcker den ursprungliga fraktsedeln. Förpackningen lämnas till närmsta PostNord-ombud. Vi tar ut en returavgift om 49 kronor som dras av vid krediteringen av din vara.

Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av detta avtal eller på annat sätt inte motsvarar beskrivningen, kan den reklameras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, fel orsakade av normalt slitage omfattas till exempel inte. Reklamation ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Walladore förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand leverera en ny vara och i sista hand erbjuda att köpet hävs. Vid reklamation ber vi dig kontakta vår kundservice för att få bästa hjälp med ärendet. Det är alltid fri returfrakt vid reklamation.

Force majeur

Walladore är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, sabotage, naturkatastrof eller annan liknande omständighet som står utanför vår kontroll.

Personuppgifter

Hur vi använder och skyddar dina personuppgifter.

Tvister

Vi vill alltid verka för att i god ton lösa frågor som uppkommer. Uppstår en tvist som inte kan lösas i samförstånd rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden på arn.se. Det finns även hjälp att få via Europeiska kommissionens onlineplattform på europa.eu.

Om tvist uppstår kring Avtalet, som inte kan lösas genom överläggningar, ska tvisten prövas i enlighet med svensk lag och av allmän domstol i Sverige.